Gearriveerd.... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne & Fenne - WaarBenJij.nu Gearriveerd.... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne & Fenne - WaarBenJij.nu

Gearriveerd....

Door: fenenan

Blijf op de hoogte en volg Anne & Fenne

31 December 2011 | Australië, Sydney

Zo en toen... na 2 lange dagen reizen zijn we toch eindelijk in Australie aangekomen. Wat een reis is dat zeg! In het eerste vliegtuig hadden we ieder een eigen touchscreen schermpje waarmee vervelen in principe onmogelijk was. Films, muziek, e-books, de kaart (met voortdurend daarop aangepast de hoogte, snelheid, locatie e.d.), en computerspelletjes. We hebben in totaal 3 films gezien, muziek geluisterd en spelletjes gedaan. Was uiteindelijk nog aardig te doen. Na 11 uur vliegen kwamen we aan in China waar we moesten overstappen. Kunnen we nu ook zeggen dat we in China zijn geweest. Het bewijs, een mooie rode stempel, staat in ons paspoort.
Het vliegtuig vanuit Amsterdam was met een half uur vertraging vertrokken, dus dat scheelde weer. We hebben daardoor maar iets van 40 min. hoeven wachten op het vliegveld in China. Daarna was de volgende vliegreis van bijna 9 uur aan de beurt. Die was erg lang, aangezien het vliegtuig een stuk kleiner was en er veel gekke (en irritante) Chinezen in zaten. Een aantal waren vriendelijk, maar de meeste niet. Voordringen bij de gate, voordringen bij de WC (jou compleet negerend terwijl je netjes staat te wachten), luidruchtig praten, de stoel (de Chinezen voor ons) niet terug omhoog doen wanneer het eten wordt gebracht of wanneer ze langdurig rondlopen en dus geen gebruik maken van de stoel. Tevens luisterden 2 volwassen mannen (andere kant van het gang pad gelukkig) herhaaldelijk niet naar de stewardess toen die vanwege de landing verzocht om de stoel weer recht te zetten. Althans, hij ging recht op en meteen zodra de stewardess voorbij was weer naar achter in de ligstand. Nog niet overtuigd door onze argumenten? Degene die voor Fenne zat kreeg het zelfs voor elkaar zo hard in de stoel te ploffen, die al naar achter stond, dat de stoel hard tegen het hoofd van Fenne aankwam die voorovergebogen zat te lezen. Degene naast hem zag het en vertelde het hem, maar meneer bood geen excusses aan, draaide zich niet op of om en zat zelfs een beetje te lachen. "We thank you for flying with Southern China Airlines and we hope to see you again" sloot de stewardess de vlucht af. Hm, denk 't niet!

Genoeg over de vluchten. We kwamen gister om 22.30u (lokale tijd) aan in ons hostel. Konden gelijk inchecken, eindelijk heerlijk douchen en meteen slapen. Dat laatste lukte niet helemaal, aangezien we beiden om 5 uur weer klaar wakker waren. We zijn uiteindelijk om 7 uur opgestaan en stonden om 9 uur al in de supermarkt, energiek en klaar voor de dag. Toen we terug waren in het hostel hebben we wat dingen uitgezocht en geboekt voor onze trip naar en door Nieuw-Zeeland. We wilden daarna graag nog Sydney verkennen, maar daar zijn we niet eens meer aan toegekomen! We beseften om 16.30u dat we daar geen tijd meer voor zouden hebben vóór de gratis BBQ van het hostel die avond. Stiekem toch wel last van de jetlag gingen we 'even' slapen. Toen de wekker na een half uur ging waren we echter bijna niet meer wakker te krijgen!

Toch maar opgestaan (anders wen je nooit aan het ritme) en gaan BBQ-en. Daar met 3 NL'se meiden, wat maffe Duitsers ("you stole our lenguage and did something funny with it!")) en twee Engelsmannen gekletst. Een van de laatste vroeg ons of we 't vuurwerk gingen kijken en toen drong het opeens door dat het morgen oudjaars dag is. Meteen na het eten het internet afgestruind wat de goede 'firework view' locaties zijn en welke plekken je zelf eten en (non-alcoholisch) drinken mee mag nemen. Uiteraard willen we een mooie plek, net als de andere 10.000-en mensen die het vuurwerk zullen bekijken. Aangezien we bij de BBQ hoorden dat mensen om 9.00 uur 's ochtends al op hun plek gaan bivakkeren besloten we na wat overwegen dat wij toch ook net zo gek zijn en dat verder slapen inderdaad wel daar ter plekke kan. We staan dus waarschijnlijk al om 7.00 uur op om te douchen, onze 'stap outfit' aan te trekken en om nog wat boodschapjes te doen voor onze ontbijt-lunch-en-avond-picknick. We willen het vuurwerk graag bekijken in de Botanic gardens, met uitzicht op The Opera House en de Harbour Bridge. Dit betekent dat we om 10.00u daar al aanwezig moeten zijn voor een goede plek. Om 15.00u sluit het terrein van de Botanic Gardens en zullen we met zo'n 20.000 anderen het nieuwe jaar in feesten. Wij zijn benieuwd hoe onze laatste dag van 2011 gaat verlopen en of het vuurwerk die hele dag picknicken en plek bezet houden 't waard is. We sure hope so....

Wij wensen iedereen vanuit Sydney een hele fijne jaarwisseling!! Tot volgend jaar!

Groetjes,

Anne & Fenne

• 30 December 2011 - 13:48

Linda:

Mooi, het begin is gemaakt: jullie zijn veilig gearriveerd! Veel plezier met oud&nieuw en geniet van alles! Oh en succes met de jetlag.. ;) xx

• 30 December 2011 - 14:00

Jan:

Leuk verhaaltje weer. Geniet maar lekker van het vuurwerk.
    groetjes

• 30 December 2011 - 14:14

Sanneke:

Hallo hallo! Dat klinkt als een goed begin van de reis! Die gekke Chinezen ook he?! ;-) Veel plezier morgen bij het vuurwerk en de rest van de party! Ik drink morgen een glaasje op jullie!! Liefs

• 30 December 2011 - 14:56

Henrieke:

Wow, cool...het avontuur is goed begonnen zo te lezen! Ik snap de Chinezen allergie direct...ik ben er zelf op vakantie geweest ;-) Gelukkig zijn jullie op geplande bestemming beland! Hopelijk is het wachten op vuurwerk de moeite waard...happy new year! lieve groetjes

• 30 December 2011 - 15:19

Francien:

Gelukkig! Goed gearriveerd in gezelschap van fantastische galante heren!!!
    Ik wens jullie een fijne, gezellige jaarwisseling toe, geniet ervan!!!

• 30 December 2011 - 16:03

Phuong:

Wat een leuk verhaal! Wees maar Niet ongerust fenne want vietnamezen zijn echt niet zo! Het wordt een onvergetelijke jaarwisseling voor julli
    e zo te horen, veel plezier! Xxx

• 30 December 2011 - 17:54

Mamma Sesink:

Zo ik heb effe de ruimte en de tijd om te antwoorden via de laptop van je vader. Harry & Elly zijn vanmiddag geweest dus vandaar. Ik heb jullie verslag uiteraard met veel plezier gelezen en dat hoop ik al jullie tijd te kunnen doen. Ik vind het wel grappig om te lezen dat jullie zulke toeren uit moeten halen om het vuurwerk goed kunnen bekijken. Laten we hopen dat dat jullie gaat lukken. En voor straks heel veel plezier gewenst dames.
    Liefs mams

• 30 December 2011 - 21:02

Anne-Britt:

Ik ben stiekem zo ontzettend jaloers ;) Door de beschrijvingen lijkt het net of ik zelf ook in Australie ben ;)
    Helaas!!! hahaha

Maar ik wens jullie toch wel een heeeeel goed nieuwjaar! :)

Ik denk aan jullie!

DIkke kus!!

• 31 December 2011 - 10:05

Charlotte:

Hee dames, klinkt goed zeg! :D Super grappig van die Chinezen, hahaha!!! En ik ben super benieuwd hoe jullie jaarwisseling was!! Veel plezier nog!! Kus!

• 31 December 2011 - 12:41

Gertjan:

HeyaaaaaaAAA!!!

Argumenten genoeg, dus eens met conclusie. Had dat niet verwacht van de chinezen om eerlijk te zijn, maar ja wat wil je als je tegen 1 miljard mensen beleefd en vriendelijk moet zijn :p
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en ja wennen aant tijdsverschil heurt derbij! Mooi verslag en ik hoop dat jullie een knallend uiteinde kunnen vieren met een spetterende show!!
    Bij deze de beste wensen voor 2012, maak er wat van en ik zie jullie in het nieuwe jaar erug in Holland! Maar dat duurt gelukkig nog even, eerst genieten daaro :D
    Greetz ent check u girls laters

• 31 December 2011 - 12:44

KaHoo:

Dat was helaas te verwachten van die Chinezen.... goed te horen dat jullie zijn aangekomen!

Vast een fijn nieuwjaar :)

Bisschop Simonis, de aartsengelen zijn aangekomen. Je bent vast gewaarschuwt.............................

• 31 December 2011 - 17:22

Yalck:

Hey dames,

Voor jullie inmiddels al gelukkig nieuwjaar na een dagje wachten in de botanical gardens! Hoop dat jullie niet verbrand zijn na een hele dag wachten in de zon met jullie winterhuidje! Geniet ervan daar.

• 02 Januari 2012 - 17:47

Herman En Lenie :

Leuk om zo van jullie verhaal mee te kunnen genieten.Het is een hele onderneming geweest om er te komen.Leuk om via jullie foto's en mails veel van het land te kunnen zien. Wij hopen dat jullie er heel veel van genieten. Wij blijven jullie volgen via de site. groeten van ons.