Byron Bay & Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne & Fenne - WaarBenJij.nu Byron Bay & Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne & Fenne - WaarBenJij.nu

Byron Bay & Sydney

Door: fenenan

Blijf op de hoogte en volg Anne & Fenne

21 Februari 2012 | Australië, Sydney

(4 t/m 8 februari)

Zoals in ons vorige reisverslag te lezen was, werden we op zaterdag 4 februari ’s middags op het busstation gedropt door Kyle. Na een busreis van 4 uurtjes kwamen we om 21.00 uur ’s avonds aan in Byron Bay! Wat een leuk stadje is dat zeg. Echt een oud hippie/surf stadje, met leuke winkeltjes en leuke straatjes. Je treft er vooral veel winkeltjes aan met allerlei spirituele snuisterijtjes… met wierrook, Arabische lantaarntjes, boeddha beeldjes, Keltische sierraden, Afrikaanse troms, alternatieve kleding, etc.… in één winkel zagen we zelfs Efteling elfjes!
Ondanks dat het zaterdagavond was, hebben we die avond niet veel meer gedaan en lagen we aardig op tijd in bed. Op onze kamer lagen nog 6 andere jongens, waarvan er 3 gingen stappen en 3 vroeg naar bed gingen, om de volgende dag erg vroeg te gaan surfen. Later bleek dat het hostel eigenlijk op die avond alleen maar vol was met mensen die daar kwamen om te feesten. Veel Australiërs dus, die erg luidruchtig waren helaas voor ons.

De volgende dag hebben we lekker een beetje uitgeslapen en zijn we wat later ergens in de stad uitgebreid gaan ontbijten/brunchen. Wat was dat heeeerlijk! Lekker met gepocheerde eitjes, gerookte zalm, sla, tomaat en een cappuccino. We hebben daar toen een hele tijd gezellig zitten kletsen, voordat we weer zin hadden om verder te lopen om de stad nog een beetje te verkennen. We zijn wat souvenirwinkeltjes ingedoken om lekker rond te snuffelen en nog wat kledingwinkels voor de leuke slippers die ze in Australië hebben. En ja hoor, op het moment dat we ze nodig hadden (onze slippers sleten belachelijk snel) hebben wij mooie Haviananas gevonden! Heerlijk zittende, lopende en flipfloppende slippers. Allebei dus heel blij, met onze nieuwe aanwinst, zijn we weer verder gelopen naar het strand waar we even gezeten hebben. Daarna zijn we boodschappen gaan doen om ons avondeten bij elkaar te sprokkelen en hebben we in het hostel nog een maaltijdsalade gemaakt. Na het eten hebben we nog even gerelaxed voordat we gingen slapen.
Om een uur of 3 ’s nachts ging opeens het brandalarm af. We werden wakker, maar wisten niet zo goed wat het was. Fenne hoorde en zag niemand op de gang, dus dacht dat het ook niet heel dringend was. We hebben ons toch maar snel omgekleed en zijn de gang opgegaan en naar beneden gegaan om te kijken wat er aan de hand was, net als onze kamergenoten (inmiddels hadden de 6 Australische kerels zich omgewisseld voor een groepje meiden uit Zweden en een Engels stelletje). De jongen van het hostel gaf aan dat hij rook had gezien in 'the carpark' (parkeerplaats), maar dat er verder niet veel aan de hand was. Hij vond wel dat we allemaal naar buiten moesten. Zoals het eigenlijk niet hoort, maar we wel deden zijn we toch eerst nog ff naar boven gegaan om onze belangrijkste spullen te pakken (paspoort, geld, externe disk en laptop). Daarna zijn we bij de rest van de mensen buiten gaan zitten. Nog lang niet iedereen was buiten, maar blijkbaar maakte dat niet zoveel uit. Na een hele tijd kwam de brandweer de hoek om (waarschijnlijk waren ze al eerder op de plek waar rook was) en gaven aan dat we wel weer naar binnen mochten. Wat wel een beetje vreemd was, was dat ze moeite hadden om het alarm uit te krijgen en dat ze geen idee hadden waar dat door kwam. Een brandweerman gaf aan “No, no fire, there’s just something funny going on downstairs”. Juist ja, daar kun je ‘t dan mee doen! Daar waar aangegeven werd dat er brand was, was er niets maar toch kregen ze het alarm niet uit. Na 10 minuten kregen ze het wel voor elkaar en was de rust weer wedergekeerd. Na een half uur ging het alarm weer een keer af, maar ging al snel weer uit (binnen paar seconden). We waren er niet heel gerust op en hebben de rest van de nacht een beetje onrustig geslapen.
De volgende ochtend moesten we uitchecken voor 10 AM en hebben we nog een hele tijd in het hostel gezeten. Lekker aan ons blog gezeten en lekker zitten lezen. Tegen een uurtje of 3 hebben we onze tassen in een kluis gedaan en zijn we de stad nog even in geweest. Weer kwamen we een aantal souvenirswinkeltjes tegen waar we heerlijk rondgesnuffeld hebben. Onderweg zijn we ook een goed ijstentje tegen gekomen waar ze een rare kleur ijs hadden, maar het smaakte ons toch goed…!!! Ergens in een achterafstraatje vonden we een ontzettend leuk souvenirtentje. Geen planken of zeil op de vloeg, maar een heerlijk tapijt, waar je lekker op kon zitten of rondkruipen als je dat zou willen (het meisje in de winkel vertelde, dat er wel eens iemand op heeft liggen slapen onder de airconditioning op een hete dag en dat ze dat pas een tijd later doorkreeg, haha!). Er stonden heel veel digeridoo’s, er hingen overal prachtige aboriginal tekeningen en boomerangs en ze hadden er ook kleding. Hier hebben we echt lekker lang rondgesnuffeld omdat er zoveel echte Australische dingen waren! Heerlijk! En dan de mensen die daar werkten… die waren ontzettend aardig en gezellig, waardoor we ons daar echt thuis voelden. We hebben een hele tijd op het tapijt zitten kletsen, totdat we toch echt weg moesten om te gaan eten en onze bus op tijd te halen.

Om 21.00u ging onze bus weer verder naar Sydney, waar we de volgende ochtend om 10.30u aankwamen. Terug van weg geweest. Ons hostel was heel dicht bij het busstation wat we wel prettig vonden.
Toen we in Byron Bay waren hebben we nog met Priscilla gesproken op facebook. Het Nederlandse meisje wat we tijdens de Great Ocean Road tour hebben ontmoet en waar we eigenlijk al een beetje mee hadden afgesproken om in Sydney weer te meeten. Zij zou namelijk op 8 februari weer terug naar huis vliegen en de dag ervoor nog in Sydney zijn. Wij ook, dus leek het ons gezellig om af te spreken. In Byron Bay hadden we dus afgesproken dat we, op de dag dat wij weer terug kwamen in Sydney, om 12.30 uur zouden meeten. Dit hebben we dus gedaan en het weerzien was echt super gezellig! We hebben eerst geluncht in “the city” (het centrum) en zijn daarna naar het strand gegaan met de metro en bus. We waren nog niet in Bondi Beach geweest (ja ja.. misschien hebben jullie het wel op tv gezien? Bondi Rescue… over de strandwachten van het meest populaire strand van Sydney, misschien wel Australië?!) Dus ja, jullie raden het al we moesten natuurlijk strandwachten spotten!! En dat hebben we dus ook zeker gedaan. Toen we op Bondi aankwamen was het nog een beetje bewolkt maar al snel klaarde het een eind op, waardoor het goed warm werd en we lekker konden gaan bakken. Ondertussen konden wij mooi de strandwachten spotten, maar helaas gebeurde er niet veel…… na het bakken en spotten zijn we de promenade nog even een stukje over gelopen. Toen hebben we de bus en trein weer terug gepakt naar Sydney Central. We wilden nog graag naar de Imax bios om een film op het grootste 3D doek ter wereld te kijken, maar die was helaas dicht. Ze waren het doek aan het vervangen en daarom moeten we nu tot maart wachten tot we weer terug zijn in Sydney. We hebben toen maar ergens wat eten gehaald, want we hadden aardig honger gekregen van het strandwacht spotten.
De pizzahut was onze vriend die avond en de heerlijk pizza’s werden in het Darling Harbour park opgepeuzeld. Ondertussen hebben we nog heerlijk zitten kletsen tot het tijd was om Priscilla uit te zwaaien op het treinstation. Wij zijn weer terug naar ons hostel gegaan om te gaan slapen.
De volgende dag moesten we rennen om om 12.00 uur bij de rondleiding van het Opera House te zijn. We wisten niet zo goed hoe lang het zou duren vanaf ons hotel om er heen te lopen, maar dat bleek na navragen toch ietsjes langer te zijn dan we dachten. Uiteindelijk maar de taxi genomen, en na trappen v.d. Opera House op en weer af rennen, waren we net op tijd op de plek waar we moesten zijn. Na de stress konden we nu lekker relaxen en genieten van de binnenkant van het gekke Opera House. We werden door het hele gebouw geleid en mochten van onze tourguide stiekem foto’s maken van de concertzaal. Erg mooi dus en zeker het geld (en het rennen) waard. Na de tour zijn we nog even in een park gaan zitten, met uitzicht op The Opera House en Harbour Bridge om te relaxen. Na het hangen in het park kwamen we uiteraard wat leuke souvenirwinkeltjes en andere winkeltjes tegen. Natuurlijk weer heerlijk rondgesnuffeld tot etenstijd, allebei nog een goeie en toch ook wel leuke jas gevonden voor het wat koudere Nieuw-Zeeland en toen zijn we maar snel naar het hostel teruggelopen. We hebben onze tassen ingepakt en zijn op tijd gaan slapen want…. ja ja het was tijd voor een nieuw avontuur!!

Nieuw- Zeeland here we come!!!

Groetjes,

Anne & Fenne

• 21 Februari 2012 - 08:29

Pa Sesink:

T`is weer prachtig om te lezen. Wat een mazzelaars zijn jullie zeg, geniet ze nog,
    groetjes pa

• 21 Februari 2012 - 11:27

San:

Ik ben benieuwd hoe Nieuw Zeeland bevalt!! Geniet ervan! Liefs Sanneke

• 21 Februari 2012 - 16:29

KaHoo:

Is maar goed dat jullie wel wakker werden van de brandalarm! In tegenstelling tot....he Anne ;)

Veel plezier @ Nieuw Zeeland!

• 21 Februari 2012 - 16:37

Mamma Sesink:

Hallo dames,
    Het houdt niet op, jullie avonturen. Wel gezellig zo met z,n tweeën. Kunnen jullie de foto,s nog opslaan? Lijkt mij ook een heel groot avontuur. Die foto,s alleen al. Ik stop ermee want ik heb het idee dat ik te laag zit dus kan nu niet goed nadenken. Dames bofkonten dat jullie zijn ga lekker verder met jullie avontuur. Liefs mams

• 24 Februari 2012 - 13:32

Gertjan:

Hooi meiden,

Wat spannen jullie je nog in zeg op zo'n vakantie, de hele dag strandw8en spotten :p kijken jullie maar uit dat je ni moe wordt

Leuk verslag weer en ik kijk uit naar de volgende

Greetz

• 25 Februari 2012 - 10:08

Yalck:

Sydney is heerlijk! Maar ladies jullie lopen achter, volgens mij zijn jullie allaaaaang in Nieuw-Zeeland! Hoe ging de Tongariro crossing?